استرس یادگیری آنلاین چگونه بر نوجوان شما تأثیر می گذارد؟

 COVID-19دنیای ما انسان ها را بسیار سریع وارونه کرد. برای افراد در هر سن و هر جایگاهی، شاید هیچ تغییری بیش از یادگیری آنلاین گمراه کننده نبوده است. بدون هشدار، کودکان و نوجوانان ما را از مدرسه بیرون کردند و آنها مجبور شدند آموزش ها را از طریق رایانه و تلفن همراه با معلمان و همکلاسی ها از سر بگیرند. انتظار این بود که آنها نمرات خود را حفظ کنند. و هیچ اندیشه ای جز این نداشته باشند. به نظر می رسد استرس ناشی از یادگیری آنلاین می تواند به دلایل مختلف شدید باشد. و برای نوجوانان در معرض خطر، این می تواند منجر به تغییر مسیر های خطرناک باشد.

استرس یادگیری آنلاین

مهم است که به یاد داشته باشیم که همه ما به دلیل COVID-19 در حال حاضر با استرس بیشتری زندگی می کنیم. یادگیری آنلاین عوامل استرس زای بیشتری ایجاد می کند. و همین دلیل می تواند برای نوجوانان یک ترکیب خطرناک ایجاد کند. در اینجا برخی از روش هایی که تاثیر مستقیم بر استرس یادگیری آنلاین نوجوان را دارد بیان شده است.

تنهایی و انزوا در یادگیری آنلاین، نوجوان شما را از همکلاسی ها جدا می کند. بسته به شرایط خانوادگی شما، نوجوانان ممکن است تمام روز را به تنهایی سپری کنند.

افزایش حجم کار یادگیری آنلاین با این انتظار همراه است که دانش آموز فن آوری های جدید مانند جست و جو در وب را درک کرده و به درستی پیمایش کند.

فشارهای جسمی تمام روز خیره شدن به یک صفحه نمایش، شاید فاقد بودن میز و صندلی مناسب که می تواند صدمه جسمی ایجاد کند.

تغییر در پشتیبانی آموزشی. حضور در کلاس با یک معلم به این معنی است که همیشه برای پاسخگویی به س سوالات یا حل مشکلات در دسترس است. محیط آنلاین تعاملات یک به یک را مهار می کند.

اگر استرس یادگیری آنلاین به خوبی مدیریت نشود، می تواند عواقب شدیدتری را در زندگی یک نوجوان ایجاد کند. اقدام به پیشگیری قبل از وقوع آن حیاتی است.

چگونه استرس منجر به سوء  مصرف دخانیات و دارو ها می شود؟

هیچ یک از دانش آموزان دقیقاً شبیه هم نیستند. همه ما به طور متفاوتی با استرس کنار می آییم. برخی از نوجوانان ممکن است مهارت های خوبی در کنار آمدن با موضوعات مختلف را داشته باشند. دیگران ممکن است چندان خوش شانس نباشند یا به دلیل COVID-19 از سرگرمی های خود منصرف شوند.

خطر این است که استرس یادگیری آنلاین می تواند عواقب بدتری را به دنبال داشته باشد. برخی از افراد ممکن است خود درمانی را انتخاب کنند. (داروهای آرام بخش یا استعمال دخانیات) اینکار در ابتدا ممکن است احساس خوبی داشته باشد. اما عوارض داروها و آرام بخش ها سرانجام از بین می رود. زیرا نوجوانان وابستگی های عاطفی بیشتری دارند. اما شاید ارائه یک سیستم پشتیبانی از جوانان که به یادگیری آنلاین علاقه مند هستند، خطر این اتفاق را کاهش دهد.لطفا  از علائم استرس آگاه باشید.

مهارت های مقابله ای و درمانی

یکی از راه هایی که می توانید از یادگیرنده آنلاین نوجوان خود حمایت کنید، کمک به او در ایجاد عادت هایی است که برای ایجاد تعادل در برابر استرس و تمرین آنها طراحی شده است. برخی از این عادت های خوب عبارتند از:

استراحت کنید. در فواصل زمانی منظم از کامپیوتر دور شوید.

می توان از فناوری برای کار دیگری غیر از آموزش نیز استفاده کرد. فرد جوان خود را تشویق کنید تا بدون بیرون رفتن ​​با دوستان و خانواده خود، مجدداً ارتباط برقرار کند.

به اندازه کافی خوابیدن.  شروع روز با خستگی، نوجوانان را در پشت صحنه های تلاش منحنی می کندو  با گذشت روز، خستگی و ناامیدی بیشتر می شود.

به یاد داشته باشید مهارتهای سازمانی نوجوان شما متفاوت از مهارتهای مدرسه خواهد بود. مطمئن شوید که آنها سیستم جدیدی برای ردیابی و انجام تکالیف، سررسیدها و سایر تعهدات ایجاد کرده باشند.

گفتگو را حفظ کنید.سعی کنید با نوجوان خود بیشتر صحبت کنید و آنها را تشویق کنید تا با شما صحبت کنند.

برای مقابله با استرس یادگیری آنلاین از یک راهنما و پشتیبانی برخوردار شوید!

وقتی می خواهیم ویروس COVID-19 را کنترل کنیم. یادگیری آنلاین فرزندان ما را با چالش های زیادی مواجه می کند. یکی از این موارد استرس است و استرس می تواند منجر به انواع ناهنجاری اجتمایی و رفتاری شود. هوشیار تر از قبل باشید و اجازه ندهید استرس یادگیری آنلاین، جوان شما را در مسیر غلطی سوق دهد.

منابع

ترجمه شده از سایت وب دیس

همچنین شما می توانید با کلیک بر روی متن اینجا به سایر موضوعات ما در خصوص تندرستی، سلامتی و روانشناسی دسترسی داشته باشید.

لطفا نظرات و انتقادات خود را در خصوص موضوع: استرس یادگیری آنلاین چگونه بر نوجوان شما تأثیر می گذارد؟ برای ما ارسال کنید!

خروج از نسخه موبایل